Tradycyjnie, wraz z rozpoczęciem nowego semestru zapraszamy na wolontariat w warszawskim Uniwersytecie Dzieci!
Zachęcamy wszystkich, którzy:
-> interesują się nowoczesnymi formami edukacji,
-> cenią sobie pracę z dziećmi i młodzieżą (w zajęciach UD uczestniczą studenci w wieku od 6 do 14 lat),
-> są komunikatywni, samodzielni i pełni pozytywnej energii,
-> chcą rozwijać swoje kompetencje organizacyjne, pedagogiczne i animacyjne.
Wolontariusze będą pomagać przy organizacji wykładów i warsztatów (minimum 6 sobót w semestrze) w ramach zajęć Uniwersytetu Dzieci oraz czuwać nad małymi studentami.
Przykładowe korzyści płynące z wolontariatu w Uniwersytecie Dzieci:
-> rozwój umiejętności interpersonalnych, organizacyjnych, animacyjnych,
-> obserwowanie naukowców, jak w sposób przystępny i fascynujący opowiadają młodym ludziom o świecie,
-> odkrycie nauki (lub chociażby niektórych jej dziedzin) na nowo,
-> poznanie nowych, ciekawych ludzi oraz zobaczenie intrygujących/ niedostępnych na co dzień miejsc,
-> podnoszenie swoich kompetencji poprzez uczestnictwo w różnych kursach, szkoleniach, warsztatach czy programach,
-> sprawdzenie się w różnorodnych rolach (organizator, ewaluator, lider)
Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o wiadomość: wolontariat[at]uw.edu.pl najpóźniej do środy (21.09) do godziny 14:00!
Zapraszamy Was do współtworzenia jednej z największych stołecznych imprez sportowych – 38. PZU Maratonu Warszawskiego! W tym roku okazja jest wyjątkowa, ponieważ Partnerem Honorowym został Uniwersytet Warszawski!
Poszukujemy przede wszystkim ochotniczek i ochotników, którzy zaopiekują się zawodnikami zagranicznymi biorących udział w 38. PZU Maratonie Warszawskim. Jednym z głównych zadań wolontariuszy będzie pomoc w odebraniu z lotniska, zakwaterowaniu a także opieka w dniu Maratonu. Wymagana jest biegła znajomość języka angielskiego i dyspozycyjność w dniach 22-25.09.2016.
Dla osób, które nie są pewne swoich umiejętności językowych, a chciałyby się zaangażować mamy propozycję pomocy w Biurze Zwodów lub w Punkcie Informacyjnym – każdy znajdzie coś dla siebie!
Jeśli chcecie poznać osobistości ze światowych maratonów i przeżyć sportowe emocje w samym środku wydarzeń, nie ma na co czekać, przesyłajcie zgłoszenia!
Na wiadomości (z informacją, do której grupy wolontariuszy chcielibyście dołączyć) czekamy pod adresem e-mail: wolontariat[at]uw.edu.pl do poniedziałku (19.09) do godziny 23:59.
Dział Edukacji Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina zaprasza do współpracy wolontariuszy. Poprowadzicie zajęcia edukacyjne wspólnie z doświadczonymi animatorami – lekcje muzealne i Małą Akademię Chopinowską.
(szczegółowy opis programu zajęć́ znajduje się̨ na stronie: http://chopin.museum/pl/events/education)
Zakres zadań Wolontariusza:
– przygotowanie pomocy dydaktycznych i przestrzeni edukacyjnych, – opieka nad uczestnikami zajęć́, – współpraca z prowadzącym zajęcia animatorem, – samodzielne prowadzenie zajęć́ edukacyjnych (w porozumieniu z animatorem);
– w zależności od swojej dyspozycyjności będziecie też zapraszani do współtworzenia dużych wydarzeń organizowanych przez Instytut, jak np. Dzień́ Dziecka w Żelazowej Woli, Mikołajki – godziny pracy i zakres zadań są̨ ustalane indywidualnie.
Wolontariuszki i wolontariusze, którzy zdecydują się zaangażować w muzyczno-edukacyjną przygodę powinni cenić pracę z dziećmi, interesować się kulturą i sztuką (nie tylko muzyką!) oraz dysponować przynajmniej 3 godzinami w tygodniu, również w weekendy (grafik jest elastyczny i ustalany na bieżąco – nie musicie na stałe deklarować kiedy jesteście dostępni!)
Przykładowe korzyści, jakie czekają na wolontariuszy w Narodowym Instytucie Fryderyka Chopina:
– porozumienie i referencje,
– współpraca z ważną̨ instytucją narodową oraz możliwość́ postawienia pierwszy kroków na ścieżce kariery w sektorze kultury,
– możliwość́ samodzielnego poprowadzenia zajęć edukacyjnych,
– praca w kreatywnym i aktywnym zespole,
– bezpłatne wejście do Muzeum Fryderyka Chopina na wystawę̨ stałą i wystawy czasowe oraz do Domu Urodzenia Fryderyka Chopina i Parku w Żelazowej Woli,
– darmowy wstęp na recitale i wykłady w Muzeum Chopina,
– bezpłatne wejście na wszystkie wydarzenia towarzyszące wystawom oraz na imprezy okolicznościowe (m.in. Dzień Dziecka w Żelazowej Woli gromadzący ok. 6000 gości, Mikołajki),
– darmowe publikacje i gadżety NIFC.
Jeśli chcecie dołączyć do zespołu Wolontariuszy Fryderyka Chopina czym prędzej wyślijcie wiadomość pod adres: wolontariat[at]uw.edu.pl (Na Wasze zgłoszenia czekamy do niedzieli, 11.09.2016 do godziny 23:59)
Interesuje Cię obszar cyfrowej ekonomii? Już za dwa tygodnie – 14 września – rozpocznie się 9 międzynarodowa konferencja naukowa sieci badawczej EuroMed pt.: „Innovation, Enterpreneurship and Digital Ecosystems”. Organizatorem jest Laboratorium Gospodarki Cyfrowej UW – jedyny ośrodek badawczy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie Środkowej, który zajmuje się badaniami w zakresie cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.
Masz szansę dołączyć do grona twórców tego największego wydarzenia dotyczącego innowacji, przedsiębiorczości i cyfrowych ekosystemów, które po raz pierwszy odbywa się w Polsce. Podczas konferencji zostaną przedstawione nowe i niestandardowe sposoby wykorzystywania wiedzy naukowej w biznesie. Wydarzeniu będą towarzyszyć targi firm „Aleja Polskich Innowatorów”, podczas których w holu głównym BUW zaprezentuje się ok. 30 polskich marek działających w branży digital, pretendujących do tytułu lidera innowacji.
Konferencja odbędzie się w dn. 14-17.09.2016 r. w Warszawie (budynek BUW i okolice). Obowiązkowe spotkanie informacyjne odbędzie się 9.09 (piątek) o godz. 11:00.
Oczekujemy od Ciebie:
– komunikatywnej znajomości języka angielskiego,
– umiejętności pracy w zespole,
– dobrej organizacji pracy,
– umiejętności działania pod presją czasu,
– dyspozycyjności podczas wydarzenia i obecności na spotkaniu informacyjnym.
Do Twoich zadań będzie należało:
– prowadzenie punktu informacyjnego podczas konferencji (14-16.09.16),
– pomoc w przygotowaniu materiałów konferencyjnych dla uczestników,
– pomoc uczestnikom konferencji w organizacji dojazdów na terenie Warszawy,
– kontrolowanie urządzeń technicznych w salach konferencyjnych (rzutnik, komputer, głośniki).
Oferujemy:
– możliwość odbycia podczas pomocy przy Konferencji praktyk w wymiarze 90 godzin.
– gadżety Uniwersytetu Warszawskiego
– możliwość kontynuacji w formie stażu w DELab UW
– upominki od firmy A. Blikle.
Zgłoś się pisząc wiadomość na wolontariat[at]uw.edu.pl do środy 7 września do godz. 23:59.
Jeśli jeszcze nie korzystałaś/eś z naszej oferty, wypełnij najpierw ankietę dla wolontariuszy: https://wolontariat.uw.edu.pl/ankieta-wolontariusza/
Przedstawiamy propozycję dla osób zainteresowanych pomocą humanitarną i szlifowaniem znajomości języka angielskiego!
Konsorcjum NOHA poszukuje wolontariuszy do pomocy przy organizacji anglojęzycznego szkolenia w zakresie pomocy humanitarnej w dniach 4-10 września 2016 r.
Zadania, które czekają na wolontariuszy:
-> wsparcie organizatorów w zakresie przygotowania materiałów szkoleniowych;
-> pomoc w zapanowaniu nad logistyką wydarzenia;
-> obsługa ponad 200 gości z całego świata podczas szkolenia;
-> udział i pomoc w symulacji na poligonie wojskowym WATu.
Zaangażowani Wolontariusze otrzymają zaświadczenie w języku angielskim, podpisane przez władze konsorcjum NOHA (na życzenie można tez otrzymać zaświadczenie o odbyciu 120h praktyk). W zależności od natężenia obowiązków organizacyjnych, możliwy też będzie także udział w znacznej części programu szkolenia.
Organizatorzy zapewniają wyżywienie i ubezpieczenie Wolontariuszek i Wolontariuszy.
Osoby, które chciałyby się zaangażować w organizację szkolenia powinny być częściowo dyspozycyjne od początku września. W dniach 4-10.09 wolontariusze powinni się przygotować na całodniowe zaangażowanie w projekt. Do realizacji powierzonych zadań niezbędna jest komunikatywna znajomość języka angielskiego i znajomość topografii Uniwersytetu Warszawskiego.
(świetny powód, do sięgnięcia po najnowszy przewodnik po UW! http://www.uw.edu.pl/aktualny-przewodnik-po-uw/ )
Zachęcamy gorąco do zaangażowania się w ten wolontariat. To wspaniała okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną, na temat pomocy humanitarnej. Do tego poznacie ludzi z całego świata, również zainteresowanych tą tematyką – nic więcej nie potrzeba do sieciowania swoich kontaktów. O doświadczeniu w organizacji wydarzenia na ogromną skalę nie musimy już chyba wspominać!
Muzeum Łazienki Królewskie zaprasza Was do wzięcia udziału w międzypokoleniowym projekcie „Muzeum Spotyka…“ w ramach którego zdobędziecie doświadczenie w prowadzeniu projektu edukacyjnego od planu po ewaluacje, poszerzycie wiedzę z zakresu historii sztuki i weźmiecie udział w szkoleniach przygotowanych specjalnie dla Was!
I ETAP (wrzesień, październik 2016) SZKOLENIE DLA WOLONTARIUSZY
Szkolenie merytoryczne i metodyczne dla wolontariuszy odbędzie się w dniach 20–22 września 2016, 27 września 2016, 4–6 października 2016.
Szkolenie obejmie: zapoznanie się z projektami i specyfiką działania Ośrodka Edukacji Muzeum Łazienki Królewskie, zajęcia integracyjne, oprowadzanie po obiektach Łazienek Królewskich, zajęcia z zakresu historii sztuki w oparciu o zbiory Łazienek Królewskich (architektura, rzeźba, grafika, malarstwo), zajęcia z edukacji artystycznej, zajęcia przyrodnicze, warsztaty z zakresu animacji kultury, szkolenie z metodologii pracy ze zwiedzającymi o specjalnych potrzebach: osobami z niepełnosprawnościami sensorycznymi, osobami z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami.
(jeśli jesteś zainteresowany/zainteresowana możemy wysłać Ci dokładny plan szkolenia)
II ETAP (październik 2016) OPRACOWANIE ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
W czterech dwuosobowych (1 osoba 18-26 lat i 1 osoba 60+) grupach wolontariusze przygotują autorskie zajęcia edukacyjne inspirowane wiedzą zdobytą podczas szkolenia. Zajęcia skierowane będą do dzieci i młodzieży z klas o profilu integracyjnym ze szkół i przedszkoli w województwie mazowieckim (poza Warszawą).
III ETAP (listopad, grudzień 2016) WYJAZDY NA MAZOWSZE I ZAJĘCIA W ŁAZIENKACH
Pary wolontariuszy zrealizują po trzy zajęcia edukacyjne dla danej grupy szkolnej/przedszkolnej: dwa zajęcia w siedzibie szkoły/przedszkola i jedne zajęcia w siedzibie muzeum.
IV ETAP (grudzień 2016) EWALUACJA I PODSUMOWANIE PROJEKTU
Udział w projekcie jest bezpłatny. Koszty związane z realizacją warsztatów, np. koszty transportu do szkół/przedszkoli na Mazowszu, koszty ubezpieczenia NNW, koszty materiałów plastycznych itp., ponosi muzeum.
Jeśli chcesz zaangażować się w ten innowacyjny projekt aktywnego uczestnictwa w kulturze poprzez wolontariat, zgłoś się czym prędzej!
Zgłoszenia i wszelkie pytania przyjmujemy pod adresem e-mail: wolontariat[at]uw.edu.pl najpóźniej do 26.08.2016 do godziny 14:30.
Zapraszamy Was na niezwykłe spotkanie zaangażowanych społecznie młodych Europejczyków – FOREJE 2016 (Le Forum Européen des Jeunes Engagés)! To wspaniała okazja, aby wymienić się doświadczeniami i porozmawiać z innymi młodymi ludźmi, którzy chcą aktywnie zmieniać swoje otoczenie!
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami wydarzenia:
Jeśli jeden (lub więcej) z kluczowych tematów Forum jest dla Ciebie ważny i biegle znasz francuski – nie ma na co czekać, wyślij nam swoje zgłoszenie!
Forum odbędzie się w dniach 7, 8, 9 października w Paryżu. W programie przewidziane są wystąpienia, warsztaty i dyskusje dotyczące przyszłości Europy i tego, jak młodzi ludzie mogą ją zmienić. Organizator pokrywa koszty podróży, zapewnia wyżywienie i ulokuje nas w hostelu przeznaczonym dla uczestników.
Poszukujemy osób, które biegle władają językiem francuskim, interesują się jednym z tematów Forum, są zaangażowane społecznie, na co dzień starają się działać na rzecz pozytywnych zmian w swoim otoczeniu oraz są całkowicie dyspozycyjne w dniach 7-9.10.2016.
Proces rekrutacji uczestników prowadzony przez Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu:
Osoby zainteresowane wyjazdem na Forum prosimy o przesłanie CV (ze szczególnym uwzględnieniem projektów społecznych i wolontariackich) oraz udostępnienie nam krótkiego filmiku nagranego przez Ciebie, w którym pokażesz/opowiesz nam, czym dla Ciebie jest zaangażowanie społeczne i wolontariat? [w języku polskim]
Ważne: nie musisz być mistrzem montażu i efektów specjalnych – liczy się treść i umiejętność jasnego wyrażenia tego, co chcesz nam przekazać.
(video prosimy udostępnić przez Dropboxa, dysk Google lub na YouTube)
Zgłoszenia prosimy przesyłać pod adres: wolontariat[at]uw.edu.pl najpóźniej do wtorku, 30.08.2016, do godziny 14:00.
W drugim etapie wybrane osoby zaprosimy na spotkanie podczas którego porozmawiamy merytorycznie oraz sprawdzimy, czy na pewno znasz francuski tak dobrze, jak przedstawia to Twoje CV.
Osoby, które wyjadą z nami do Paryża po powrocie otrzymają zaświadczenia o udziale w wydarzeniu.
European University Debating Championship for the first time in Poland! On the 14th-20th of August 2016 the most important tournament of academic debates in Europe will take place at the Warsaw School of Economics and the University of Warsaw.
Teams of two will compete for the title of the best speakers. The discussions on social-economic themes will be judged by the winners of previous editions. This competition requires analytic skills, smart thinking and attentively listening to others. 700 participants from 32 countries will take part in 600 debates during 5 days – this means 36 000 minutes of discussion!
If you are into social, political and economic affairs and want to participate in organization of a world class event, join the team of EUDC 2016.
Your task will be to:
register the participants (will require usage of special software);
direct the participants to the places of the event and to the public transportation facilities;
take care of the important contest documents;
support organization of the debates in general.
You must:
speak English fluently;
be able to participate in training on the 12th-13th of August 2016;
be able to involve on the 14th-20th of August 2016;
know how to use Excell and other Office software.
It would be welcomed if:
you can bring your own laptop computer;
you have driver’s license.
You can get:
accommodation if you don’t live in Warsaw;
catering during the events;
access to the integration events;
possibility to meet lots of people from all over the world.
The main organizer is Foundation Poland Debates. The event is part of the 200th anniversary of the University of Warsaw.
Apply by sending email to wolontariat[at]uw.edu.pl until 9th of August. Please write on which days you will be able to participate.
Akademia Rozwoju Filantropii zaprasza Was do współpracy przy prowadzeniu kluczowych projektów, jak np. Konkurs „Dobroczyńca Roku” czy Program Lokalne Partnerstwa PAFW.
Zadania, które na Was czekają:
> współpraca w działaniach promocyjnych
> aktualizacja baz danych
> redakcja tekstów oraz aktualizacja strony internetowej
> wsparcie działań komunikacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych)
> research i monitoring mediów
> pomoc w organizacji wydarzeń
Czemu warto?
Będziecie mieli okazję współpracować ze zgranym i doświadczonym zespołem, dzięki czemu nauczycie się wielu nowych rzeczy oraz rozwiniecie swoje umiejętności.
Otrzymacie umowę o wolontariacie oraz zaświadczenie i referencje po zakończeniu współpracy (istnieje możliwość zaliczenia praktyk).
Poznacie wiele osób zaangażowanych w tematykę organizacji pozarządowych, dobroczynności, filantropi, CSR itp.
Kogo poszukujemy?
Wolontariuszki i wolontariusze przede wszystkim powinni być komunikatywni, odpowiedzialni i zaangażowani. Wskazana jest również elementarna wiedza o organizacjach pozarządowych oraz sprawna obsługa komputera (Excel, Internet itd.). Dyspozycyjność: 10-15h tygodniowo w dni robocze między 9 a 17 (dokładny grafik będzie ustalany z każdym indywidualnie).
Jeśli chcecie się zaangażować, czym prędzej wyślijcie nam e-mail pod adres: wolontariat[at]uw.edu.pl – na zgłoszenia czekamy do czwartku [4.08] do godziny 23:59. W wiadomości prosimy o krótką informację o tym, które zadania najbardziej Was zainteresowały oraz o dostępności czasowej.
Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki cookies, musisz zakceptować przyjmowanie ciasteczek
jeśli chesz korzystać z pełnej funkcjonalności serwisu.akceptuję