Jak postrzegany jest Uniwersytet?
Społeczność uniwersytecka jest ogromna – tak samo jak jej oddziaływanie na otoczenie i jej znaczenie społeczne. Jak Uniwersytet istnieje w mediach? Kiedy i w jakim kontekście się o nim mówi? Jak postrzegają go jego studenci, doktoranci i pracownicy? A inni mieszkańcy Warszawy? Jak pytać o Uniwersytet i kogo?
Zbadanie wizerunku Uniwersytetu Warszawskiego to zadanie niełatwe i złożone niemal tak bardzo, jak nasza uczelnia. Zespół wolontariuszek-badaczek i wolontariuszy-badaczy przyjrzał się temu zagadnieniu pod okiem specjalistów w dziedzinie badań marketingowych.
W interdyscyplinarnych grupach przedstawicielki i przedstawiciele różnych dziedzin nauk społecznych przygotowali i przeprowadzili wywiady indywidualne oraz badania fokusowe, na podstawie których powstało narzędzie do badania ilościowego. Podstawą do przeprowadzenia badań był raport z analizy medioznawczej przygotowany przez zespół Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Na koniec przygotowany został kompleksowy raport.
Główne informacje o projekcie
Cel badawczy projektu:
- zebranie informacji i zrozumienie tego, jaki jest wizerunek UW i co go kształtuje.
Zamawiający:
- Zespół Rektorski Uniwersytetu Warszawskiego
Kierownictwo Projektu:
- Badania jakościowe i ilościowe:
– dr Renata Włoch (Instytut Socjologii UW)
– Krzysztof Jarocki
- Przygotowanie analizy medioznawczej:
– dr Tomasz Gackowski (Instytut Dziennikarstwa UW, Laboratorium Badań Medioznawczych)
Czas realizacji:
Szkolenia:
- szkolenie merytoryczne na podstawie analizy mediów,
- szkolenie z zakresu metodologii badań wizerunkowych,
- szkolenie z przygotowania i analizy badań jakościowych.