Badanie wizerunku UW

Jak postrzegany jest Uniwersytet?

Społeczność uniwersytecka jest ogromna – tak samo jak jej oddziaływanie na otoczenie i jej znaczenie społeczne. Jak Uniwersytet istnieje w mediach? Kiedy i w jakim kontekście się o nim mówi? Jak postrzegają go jego studenci, doktoranci i pracownicy? A inni mieszkańcy Warszawy? Jak pytać o Uniwersytet i kogo?

Zbadanie wizerunku Uniwersytetu Warszawskiego to zadanie niełatwe i złożone niemal tak bardzo, jak nasza uczelnia. Zespół  wolontariuszek-badaczek i wolontariuszy-badaczy przyjrzał się temu zagadnieniu pod okiem specjalistów w dziedzinie badań marketingowych.

W interdyscyplinarnych grupach przedstawicielki i przedstawiciele różnych dziedzin nauk społecznych przygotowali i przeprowadzili wywiady indywidualne oraz badania fokusowe, na podstawie których powstało narzędzie do badania ilościowego. Podstawą do przeprowadzenia badań był raport z analizy medioznawczej przygotowany przez zespół Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Na koniec przygotowany został kompleksowy raport.

Główne informacje o projekcie

Cel badawczy projektu:

  • zebranie informacji i zrozumienie tego, jaki jest wizerunek UW i co go kształtuje.

Zamawiający:

  • Zespół Rektorski Uniwersytetu Warszawskiego

Kierownictwo Projektu:

  • Badania jakościowe i ilościowe:
    – dr Renata Włoch (Instytut Socjologii UW)
    – Krzysztof Jarocki
  • Przygotowanie analizy medioznawczej:
    – dr Tomasz Gackowski (Instytut Dziennikarstwa UW, Laboratorium Badań Medioznawczych)

Czas realizacji:

  • marzec-maj 2015

Szkolenia:

  • szkolenie merytoryczne na podstawie analizy mediów,
  • szkolenie z zakresu metodologii badań wizerunkowych,
  • szkolenie z przygotowania i analizy badań jakościowych.