Ferie Wielokulturowe | Multicultural Winter Break

[EN BELOW]

Głównym założeniem projektu “Ferie Wielokulturowe” była realizacja autorskich projektów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z małych miejscowości przez studentki i studentów z Polski i zagranicy.


Zimą 2020 roku Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu wspólnie z PROJEKTOR – wolontariat studencki zrealizowało projekt “Ferie Wielokulturowe”. Do udziału zostali zaproszeni polscy i zagraniczni studenci, absolwenci i doktoranci do 29 roku życia zainteresowani dzieleniem się wiedzą oraz zdobywaniem umiejętności trenerskich i dydaktycznych. Jednocześnie, biorąc udział w projekcie, uczestniczki i uczestnicy mogli odkryć różne zakątki Polski.

Projekt składał się z dwóch etapów:

  • I etap – studentki i studenci wzięli udział w warsztatach z podstaw komunikacji międzykulturowej oraz umiejętności trenerskich, by odpowiednio przygotować się do realizacji własnych projektów.
  • II etap – podczas ferii zespoły projektowe udały się na 4-5 dniowe wyjazdy do wybranych szkół w Polsce i przeprowadziły tam autorskie warsztaty związane tematycznie z wielokulturowością.

W projekcie wzięło udział 15 uczestniczek i uczestników zarówno z Polski jak i z zagranicy. W efekcie zespołom projektowym udało się przeprowadzić cztery kilkudniowe warsztaty dla uczennic i uczniów w różnych rejonach Polski. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży, a studentkom i studentom pozwoliły zdobyć nowe doświadczenia i umiejętności.

Udział w projekcie był bezpłatny.

ZDJĘCIA

*** ENGLISH VERSION ***

The main aim of the „Multicultural Winter Break” project was to invite Polish and international students to conduct educational workshops for children and youth from small towns.


In winter 2020, the Volunteer Center of the University of Warsaw together with PROJECTOR – Student Volunteering organized the „Multicultural Winter Break” project. Polish and international students, graduates and PhD students up to 29 years old interested in sharing knowledge and acquiring training and didactic skills were invited to participate. At the same time the project was a nice possibility to discover various corners of Poland.

The project consisted of two phases:

  • Phase I – students took part in workshops on the basics of intercultural communication and training skills to properly prepare for the realization of their projects.
  • Phase II – during winter break, project teams went on 4-5-day trips to chosen schools in Poland where they conducted their own workshops related to multiculturalism.

There were 15 participants from Poland and abroad. The project teams managed to conduct 4 multi-day workshops for children and youth in various regions of Poland. The classes were very popular among pupils, and they allowed students to gain new experiences and skills.

Participation in the project was free of charge.

PHOTOS